TłumikiSklep.pl

Zapytaj eksperta

Infolinia: Plus 785 882 996 Play 790 220 976

O FIRMIE I POMOC TECHNICZNA

Szanowni Państwo!

Firma Handlowo-Usługowa "HEMINE" powstała w 1990r. w Sandomierzu i na bazie wieloletnich doświadczeń znanych europejskich producentów i dystrybutorów części oraz akcesoriów samochodowych.

Powstały sojusz, ma na celu stworzenie platformy technologicznej umożliwiającej dostarczanie najwyższej jakości produktów branży samochodowej, w najkrótszym czasie oraz najniższej cenie.

Realizacja naszego celu możliwa jest dzięki elastycznej sieci dystrybucji, sprawnym procesom biznesowym oraz doświadczonemu zespołowi specjalistów.

Platforma TłumikiSklep, oferuje obecnie tłumiki i rury wydechowe firmy Ferroz, katalizatory firmy AS oraz elementy montażowe firmy Fischer Automotive.

Firma Ferroz, firma AS oraz firma Fischer Automotive są znanymi w świecie producentami wysokiej jakości części do samochodów osobowych i dostawczych. W ofercie tych producentów znajdują się układy wydechowe, katalizatory oraz elementy montażowe.

W procesie produkcyjnym wykorzystywane są najnowsze technologie i najlepsze materiały, co ma zdecydowany wpływ na jakość produktów. Miarą jakości wytwarzanych produktów są liczne referencje i certyfikaty, a wśród nich ISO 9001:2000, certyfikat TÜV oraz certfikacja EU.

Firma Handlowo-Usługowa "HEMINE"
27-600 Sandomierz, ul. Milberta 6
NIP: 864-000-90-89, Regon: 830007732
Wpis do EDG: nr. 937/1990 prowadzony przez Burmistrza Sandomierza

Informacje praktyczne

Żywotność układu wydechowego zależy, nie tylko od jego wysokiej jakości, ale również od stanu elementów montażowych, stanu zawieszenia silnika i samochodu, jakości paliwa oraz stylu jazdy. Istotny jest także stosunek przebiegu samochodu do czasu jego użytkowania - im częściej samochód jeździ z „zimnym” silnikiem (krótkie odcinki) tym szybciej zużywają się elementy układu wydechowego.

Układ wydechowy założony bez użycia past termoutwardzalnych i nowych elementów montażowych może powodować nieszczelność oraz dostawanie się spalin do kabiny pojazdu. W efekcie może to przyczynić się do odczuwania dyskomfortu w podróży (bóle głowy), szybszego zmęczenia kierowcy lub nawet utraty świadomości, co może doprowadzić do wypadku drogowego.

Nasz Portal z tłumikami poleca elementy zbudowane z materiałów spełniających wszelkie normy Unii Europejskiej. W przypadku źle dobranego tłumika lub elementu montażowego, czyli niespełniającego parametrów technicznych zalecanych przez producenta, można się spodziewać negatywnych skutków w eksploatacji samochodu, takich jak np. zwiększenie spalania lub zmniejszenie mocy samochodu, do zatarcia silnika włącznie.

Elementy układów wydechowych FERROZ spełniają wszelkie zalecenia i parametry techniczne producentów samochodów.

Przy wymianie tłumika końcowego należy sprawdzić czy tłumik środkowy nie wymaga wymiany, bowiem wydostające się z niego elementy korozji mogą zapchać i uszkodzić nowy tłumik tylny.

Montaż

Bardzo ważne jest, aby montażu układu wydechowego dokonał wykwalifikowany mechanik. Montaż wykonany samodzielnie, poza warsztatem czy serwisem samochodowym, uniemożliwi reklamację uszkodzonej części. O jakości układu wydechowego świadczy bowiem, nie tylko stan jego poszczególnych elementów, ale także właściwości poszczególnych połączeń, co zależy już wyłącznie od osoby montującej układ wydechowy. Praktyczne wskazówki dotyczące montażu układu wydechowego:

- montaż układu wydechowego powinien być wykonany bez jakichkolwiek naprężeń,

- smarowanie śrubunków powinno być wykonane specjalnym aerozolem, odpornym na wysokie temperatury,

- połączenia powinny zawierać wysokiej jakości uszczelki,

- każdorazowo powinno się wymieniać zawiesia gumowe na nowe (nawet jeśli stare zawiesia sprawiają wrażenie jeszcze dobrych),

- powinno się stosować specjalne zawleczki na haki przy zawiesiach,

- najpierw powinno się mocować obejmę, opasającą do podwozia, a dopiero później tłumik,

- zawsze powinno się nakładać pastę termoutwardzalną na zewnętrzną część mniejszej rury tak, aby pasta przy łączeniu rur była wypychana na zewnątrz, a nie do środka,

- jarzmo opasające powinno być zawsze umocowane w środku połączenia rur i nigdy nie powinno wystawać poniżej najniższego elementu układu wydechowego.

Demontaż

Demontaż układu wydechowego powinien być, tak jak montaż, wykonany przez wykwalifikowanego mechanika. Układ wydechowy powinien być demontowany zawsze od tyłu pojazdu, w kierunku przodu (silnika).

Każdorazowo należy sprawdzić oryginalne haki i zaczepy, to znaczy, czy była jakakolwiek ingerencja przy poprzedniej wymianie tłumika. Często nieprawidłowo dopasowane elementy układu wydechowego są na siłę montowane poprzez naginanie oryginalnych punktów podparcia w podwoziu. Jeśli zostanie stwierdzona taka ingerencja, należy poinformować o tym właściciela pojazdu.

Montaż właściwie dopasowanego układu wydechowego, przewidzianego do danego pojazdu, może w takiej sytuacji wymagać ponownej ingerencji i naginania oryginalnych części do oryginalnego położenia.

Wielokrotne zmiany nie są wskazane, dlatego zalecamy montaż odpowiednich układów wydechowych firmy Ferroz.